رابطه عملكرد آموزشي اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي علوم پزشكي با هوش اجتماعي. افزايش كارآيي، بهبود تجربه مشتريان، كاهش هزينهها و سودآوري بيشتر، از اهداف مشترك تمامي كسبوكارهاست. ما با ارائه راهكارهاي مبتني بر هوش مصنوعي به شيوهاي كارآمد، متمايز و انطباقپذير شما را در اين مسير همراهي ميكنيم. ما براي هر يك از درسهاي متمم، يك نقشه راهداريم كه به يادگيري آن درس كمك ميكند. البته هوش هيجاني منتقداني هم داشته كه معمولاً به تجاريشدن بيش از حد اين حوزه و فاصله گرفتن آن از فضاي آكادميك بدبين يا معترض بودهاند.
محققان كشف كردهاند كه زبان آموزان موفق در يادگيري زبان خارجه در مقايسه با همكلاسيهاي خود كه موفق نبودهاند، از فرايندهاي ذهني استراتژيك (استراتژيهاي يادگيري) بهره كافي را بردهاند. ايالات متحده به تربيت تمام دانش آموزاني ميپردازد كه هم از لحاظ زبانشناسي و هم از لحاظ فرهنگي قادر به برقراري ارتباط موفقيت آميز در يك جامعه كثرت گرا و همچنين در خارج از كشور باشند . پس از تغييرات متعددي كه در روانشناسي به وجود آمده است، اصطلاح هوش از مفهوم يك بعدي به مفهوم چند بعدي و سپس به يك حس عاطفي تغيير يافته است. در آغاز قرن بيستم، آلفرد بينه، در طي يك درخواست كه از دانشكده ملي فرانسه مبني بر اندازهگيري تعداد دانش آموزاني كه ترك تحصيل كردهاند، يك آزمون هوش طراحي كرد كه شامل مفاهيم اطلاعات هوشي بود كه بعداً دستخوش تغييرات زيادي شد. به عنوان مثال، بينه هوش را معادل تواناييهاي ذهني ميداند و همچنين آزمونهاي IQ را به عنوان يك مقياس مناسب براي اندازهگيري هوش در نظر گرفته است. در واقع، در نيمه اول قرن بيستم IQ به عنوان يك عامل مؤثر در موفقيت تحصيلي در نظر گرفته شد .
مديران كتابخانهها همواره تلاش ميكنند تا همسو با اهداف كتابخانه، كيفيت ارائه خدمات خود را به سطح مطلوب و قابل قبولي ارتقا بخشند. آنان بهمنظور بقا و رشد در محيطهاي جديد، نيازهاي كاربران و شرايط موجود را مورد توجه قرار ميدهند تا بتوانند در رويارويي با كارمندان و مراجعان، بر هيجانهاي آني خود غلبه كنند. از اين رو، مديران برخوردار از هوش اجتماعي، رهبران مؤثري هستند كه اهداف كتابخانهها را با حـــداكثر بهرهوري، رضايتمندي و تعهد كاركنان محقق ميسازند.
متمم مخففِمحلتوسعه مهارتهاي من است؛ يك فضاي آموزشي آنلاين براي بحثهاي مهارتي و مديريتي. ما در متمم، درسهايي كهتعريف يك مفهوم را ارائه ميدهند،تلخهاي اجتنابناپذيرميناميم. در مورد دانيل گلمن، روش استاندارد متمم را تغيير دادهايم و بلافاصله پس از اين درس، پيشنهاد كردهايم آن را بخوانيد. ضمناً اين حوزه، بخش مهمي از داشتههاي خود را از ساير حوزههاي علوم استخراج كرده است. هوش هيجاني را ميتوان يكي از رايجترين مُدهاي مديريتي دهههاي اخير دانست.
اگرچه وجود اين سه عنصر در فرآيند فعاليتهاي رهبري همواره اجتناب ناپذير بوده است، اما تاكيد بر نقش، اهميت و تاثير هر يك از اين عناصر همواره در معرض تغيير بوده است (هوپر و پاتر، 2000، هيگز، 2003). با اين وجود، اين عنصر رهبري است كه بيش از مولفه ديگر مورد توجه و بررسي قرار گرفته است. عنصر رهبري در روند تكاملي خود از ساده ترين مرحله سبك رهبري فرمان و كنترل ساده آغاز و در مراحل بعدي به سبكهاي تبادلي و نهايتاً به سبك تعاملي توسعه يافته است (بس، 1998، اوليو، 1999، تجدا، 2001). امروزه هوش هيجاني اهميت روز افزوني در ابعاد مختلف زندگي افراد، اعم از تحصيل و يا حرفه يافته است. اين پژوهش نيز با هدف بررسي هوش هيجاني دانشجويان دانشگاه اراك و رابطه آن با اضطراب رايانه انجام گرفت.